کد خبر: ۲۴۷۳۱
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۲

باید از کارسازان پروژه‌های هوش مصنوعی حمایت کرد| مدیران ارشد رغبتی به اجرایی کردن این فناوری ندارند

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مدیریت ریسک هوشمند ایرانیان، گفت: باید افرادی که انگیزه دارند و می‌توانند با مدل هوش منصوعی فعالیت‌ها را به ثمر برسانند از آن‌ها حمایت کنیم. هیچ فرقی بین ما و کشور‌های خارجی در این زمینه وجود ندارد چرا که ما امکانات فیزیکی و سخت افزار و نیروی نخبه زیاد داریم. نکته مهم و ضروری این است که انگیزه را ایجاد و منافع مادی را برای آن‌ها تعریف کنیم.

علی حبیبی مدیرعامل شرکت دانش بنیان مدیریت ریسک هوشمند ایرانیان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فناوری هوش مصنوعی و عملیاتی کردن این فناوری در کشور، اظهار کرد: ما برای رسیدن به اهداف عالی در این حوزه نیاز به تقویت و حمایت مسئولان از افراد کارساز در این حوزه داریم که بایستی برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: در این زمینه بایستی دو کار مهم اجرایی شود. نخست اینکه یکسری افراد کارسازی باید نیاز‌ها را شناسایی و آن‌ها را انجام دهند و نیاز به یکپارچگی و انسجامی باید باشد که پروژه‌هایی را در این زمینه تعریف کنند؛ حتی اگر با شکست مواجه شوند باید ایجاد کننده کار و مدیران ارشد را شناسایی و تقویت کنیم.

حبیبی گفت: باید افرادی که انگیزه دارند و می‌توانند با این مدل (هوش منصوعی) فعالیت‌ها را به ثمر برسانند از آن‌ها حمایت کنیم. هیچ فرقی بین ما و کشور‌های خارجی در این زمینه وجود ندارد چرا که ما امکانات فیزیکی و سخت افزار و نیروی نخبه زیاد داریم. نکته مهم و ضروری این است که انگیزه را ایجاد و منافع مادی را برای آن‌ها تعریف کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما مدیران ارشد یا انگیزه ندارند یا خیلی درگیر هستند؛ لذا باید این مهم را در اولویت قرار دهیم؛ چرا که در بازار سرمایه، سیستم حمل و نقل، صنعت کشاورزی و سایر بخش‌ها طرح و پروژه و نخبگان زیادی می‌توانند این کار‌ها را با استفاده از مدل هوش مصنوعی انجام دهند. متاسفانه کارسازانی نداریم که از منافع مادی استفاده از فناوری هوش مصنوعی در کشور حمایت کنند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی